torsdag 20. mars 2014

FROKOST ELLER LUNSJ - PANNEKAKER

Er du klar for pannekaker du kan lage
til frokost eller lunsj ?

Her er en sunn og god oppskrift som du selv velger tykkelsen på røren.
Tynn røre - tynne pannekaker,
tykk røre - tykke pannekaker, så enkelt er det :)


Jeg skal prøve å holde meg mest mulig unna hvetemel og sukker. 
I oppskriften på pannekakene her
har jeg brukt havremel og sukrin-melis for å erstatte disse ingrediensene.
Det er også brukt fiberhusk
for å gjøre pannekakene myke, fluffig og saftige !!
 

INGREDIENSER:

1 egg
2 dl havremel - malte havregryn i blender
1 ss fiberhusk
2 ss sukrin/sukrin-melis
1 ts bakepulver
Melk til røren er passe tykk

Da jeg ikke hadde havremel i hus, tok jeg vanlige havregryn i blenderen
og malte til mel selv.
Tipset fikk jeg på helsekost butikken :)


FREMGANGSMÅTE

Bland alle de tørre ingrediensene i en bolle.
Ha så egg oppi det tørre og bland.
Spe på med melk til du har den tykkelsen på røren som du ønsker.
Røren tykner litt når den står, så jeg anbefaler at du steker pannekakene med en gang,
og blander i mer veske om den tykner for mye.

Stek så pannekakene på middels varme i stekepanne
 akkurat så store du ønsker de !!


Håper det smaker !!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar