fredag 21. mars 2014

Kyllingsalat med fetaost, pesto og speltlompe

Er du ferdig med fredagsvasken ?
Jeg har utsatt den til i morgen, siden vi skal ha gjester på kvelden.
Mannen fyller år, og det skal feires :)


I dag laget jeg en enkel, men smakfull lunsj til mannen og meg.
Jeg valgte den letteste varianten i dag,
og det er fult lov, når andre ting har høyere prioritering enn mat i lunsjtiden :)


INGREDIENSER

1 pose ruccola salat fra butikken (jeg sa den var enkel)
1/2 glass med fetaost i olje 
1 beger salat kyllingkjøtt fra Prior
Rød paprika etter smak
Og litt av oljen fra glasset med fetaost.

Pesto (oppskrift på hjemmelaget pesto, kommer seinere)
Speltlompe


FREMGANGSMÅTE

Hell salaten over i en bolle.
Putt så oppi salat kyllingkjøtte, fetaost, paprika og litt av oljen.
Bland godt.
Smør så pesto over speltlompen, rull sammen,
og legg på fat.


Jeg tok en liten dæsj pesto på fatet og litt ekstra kyllingsalat.
Denne salaten er enkel, rask å tilberede og sist,
men ikke minst - meget smakfull !!


Da ønsker jeg deg en riktig fin fredagskveld og helg !!



1 kommentar: