torsdag 20. mars 2014

HJEMMELAGET SJOKOLADEPÅLEGG

 ...med daddler og kakaopulver !!

Høres litt rart ut hva ??
Jeg smakte det hos min datter Kamilla, første gang, 
og det overrasket meg virkelig.
Når hun nevnte daddler til bruk i sjokoladepålegg, så trodde jeg det hadde rablet...
Men der tok nok mor feil gitt, og heldigvis for det :)))


Kun 2 ingredienser trenger du til dette fyldige 
og supergode sjokoladepålegget. 
Dadler og kakao. 
Og en liten skvett vann da :)


Hemmeligheten ligger i å bruke rå kakao av skikkelig kvalitet 
og ordentlig myke dadler. 
Her scorer du høyt, både på sunnhets- og godisnivå,
og dette kommer hele familien til å like !!
 Dadler er rike på fiber, magnesium, kobber, kalium og B-vitaminer, 
mens rå kakao er vist noe av det sunneste på planeten, 
proppet med bl.a antioksidanter,
 magnesium og en rekke humørbalanserende stoffer.


 O B S !!

 Selv om dadler er sunne, inneholder de mye sukker.
Lag en liten porsjon av dette sjokoladepålegget og nyt det som 
luksuspålegg til helgefrokosten.

Det du trenger er:

10 myke dadler
 (evt. tørkede dadler som bløtlegges i noen timer)
3-4 ss rått kakaopulver 
(fra helsekost)
En liten skvett vann 
(1-3 ss)

Fremgangsmåte:

Ta ut steinene av dadlene,
og kjør dadlene i en food prosessor sammen med kakaopulver og vann.
Du kan også blande det med stavmikser, eller i en Nutribullet.
 Juster med litt og litt vann til du får en 
kremet og silkemyk konsistens

//Den fine glasskrukken, fikk jeg tak i på Clas Ohlson //
 HOME MADE
 kunne ikke passet bedre


Ha så det ferdige sjokoladepålegget over i et rent, tett glass 
og oppbevar det i kjøleskap.

Smaker meget godt på det populære Steinalderbrødet
Oppskrift på det, finner du HER

 Oppskriften har jeg fått fra min datter



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar