søndag 13. juli 2014

DRUESALAT - lett variant

Druesalat passer godt til ulike typer middager med kjøtt og svin
 men er også godt på brød/knekkebrød sammen med roastbeef, spekeskinke
eller annen type salt skinke.


Prøv den også sammen med min oppskrift på
 EGG OG SKINKE BRUNCH
(ikke lagt ut oppskrift enda, men kommer snart)

__________________________________________________

INGREDIENSER

1 boks kesam
2 - 4 ss lettmajones
1 stk  purreløk
1 beger steinfrie lilla druer
1 ts sukrin +
Sitronsaft


FREMGANGSMÅTE

Del druene i to og skjær purreløken i tynne skiver
Bland sammen kesam, majones, sukrin + og sitronsaft - til den er passe syrlig. 
Vend druer og purreløk inn i blandingen, 
og juster med kesam/majones til ønsket konsistens.

La stå kjølig til den skal serveres !!


Kan oppbevares noen dager i kjøleskapet uten problemer.
Oppskriften av denne magre varianten av druesalat
er inspirert av Linda Mari Stuhaug


 __________________

1 kommentar:

  1. Hei, holder på med et skoleprosjekt hvor jeg leter etter bilder jeg kan bruke til oppskrifter som illustrasjoner. Jeg lurte da på om jeg kunne bruke ditt bilde i skoleprosjektet mitt? :)

    SvarSlett