torsdag 17. juli 2014

PANNEKAKER MED SPEKESKINKE

Lurte litt på hva jeg skulle lage til middag i dag,
men da jeg tok en kikk i kjølehjørnet og fant en pakke med spekeskinke,
landet jeg på  pannekaker med spekeskinke !!


INGREDIENSER
til 2 personer

Ønsket mengde spekeskinke/bacon - stekes

1 stk egg 
2 dl havremel - eller malt havregryn i blender
1 ts fiberhusk - kan sløyfes
2 ts sukrin - sukrin-melis
1 ts bakepulver

Melk til røren er passe tykk + fettet fra stekt bacon/spekeskinke

Jeg bruker fiberhusk 
for å få pannekakene myke, fluffig og saftig !!


FREMGANGSMÅTE

1. Stek spekeskinke/bacon og sett til side.

2. Bland alle de tørre ingrediensene i en bolle.

3. Ha så eggene oppi det tørre og bland.

4. Hell så over spekeskinke/bacon og spekeskinke-bacon/fettet i røra
og spe på med melk til du har den tykkelsen
på røra du ønsker.

Røren tykner en god del når den står, 
så jeg anbefaler at du lar røra stå å svelle i 5 - 10 minutter.
Hell så  i mer veske til ønsket tykkelse, før du begynner stekingen.

5. Stek pannekakene på middels varme i stekepanne
 akkurat så store du ønsker de !!
Ha litt tolmodighet, du blir ikke skuffet :)


HUSK PÅ AT

Tykk røre - gir deg tykke pannekaker
Tynn røre - gir tynne pannekaker



Baconet kan has over pannekakene eller ved siden av,
dette gjør du som du ønsker.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar