mandag 14. april 2014

Sukkerfri og kremfylte konfektsjokolader

Deler enda en oppskrift fra Linda Stuhaug.
Denne gangen er det hennes svar på Freia sine fylte Påskeegg.
 Jeg har fjernet noe på innholdet,


Er det EN ting du bør prøve å lage i Påsken
så må det være disse !!!


INGREDIENSER

Sukkerfri melkesjokolade - mengden kommer an på hvor store silikonformer du bruker
5o g sukkerfri hvit sjokolade - jeg bruker sjokolade fra stevia på helsekosten
50 g philadelphia light
3-4 ts sukrinmelis 


FREMGANGSMÅTE

 Smelt sukkerfri melkesjokolade i en bolle over vannbad.
Ha en teskje smeltet sjokolade i bunnen av en silikonform, beregnet på konfekt.
Jeg har kjøpt mine på Panduro som ligner diamanter
 Trekk sjokoladen opp mot kantane, så du kan fylle med melkekrem etterpå. 
Sett i fryseren så det stivner fort.
Smelt så sukkerfri hvit sjokolade i en liten bolle over vannbad. 
Rør litt innimellom.
Hvit sjokolade kan vere vanskelig å smelte, men den trenger ikke bli tyntflytende.
Ha oppi philadelphia, og rør godt med en gang. 
Deretter tilsetter du sukrinmelis.
.Det er smak og behag hvor søtt en vil ha det - så smak deg frem. 
Fyll melkekremen i silikonformene, men ikkje for fult. 
Deretter dekker du til med smeltet melkesjokolade igjen, så hele melkekremen er dekket.
Settes kjølig til sjokoladen er stivnet - maks 10 min i frysen
 Oppbevares deretter i kjøleskapet,
hvis de ikke blir spist opp med en gang da :)))


 Ble du inspirert til å lage litt påskegodt ??
Du kommer garantert ikke til å angre hvis du prøver deg på disse !!

--------------------------------------------------

HEIDI'S MATKROK
mvh Heidi


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar