tirsdag 22. juli 2014

OVERNIGHT OATS TOPPET MED SUKKERFRI KROKAN


Min frokost i dag, 
var overnight oats toppet med sukkerfri krokan.
Enkelt og lage, sunt og metter godt !!

Det krever bare bittelitt forberedelsa,
siden denne havregrøten må lages kvelden i forveien :)

Slik laget jeg min overnight oats denne gangen.


INGREDIENSER

1,5 dl store havregryn - jeg bruker glutenfrie
1 dl melk - lettmelk
1 dl gresk yoghurt
Bittelitt salt
Kanel
Sukrin gold

FREMGANNGSMÅTE

Bland sammen alle ingrediensene.
Smak om den er passe søt og om det er passe med kanelsmak.
Ha så blandingen over i en skål med tett lokk.
Sett kaldt over natten.


Jeg hadde en pakke med mandelflak
så da ble det laget sukkerfri krokan til topping også.


INGREDIENSER

1 pk mandelflak - 226 g kjøpt på Spar butikken
Ca 10 ss sukrin gold - inneholder mimimalt med kalorier
3 klyper salt


FREMGANGSMÅTE

Ha alle ingrediensene over i en stekepanne.
Varm på middels varme, til sukrinen har smeltet.
Vend om på mandelflakene hele tiden, så ikke noe blir brent.
Legges på bakepapir til avkjøling.
For oppbevaring, tas de over på glass med lokk.


Frokosten min ble enkel i dag tidlig 
som dere sikkert har skjønt.


Hjemmelaget "havregrøt over natten"
med hjemmelaget, sukkerfri krokan som topping.

Anbefaler dere virkelig å prøve dette :) Smaker såå utrolig godt,
og så er det næringsrikt og sunt i tillegg.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar