søndag 18. januar 2015

YOGHURTKREM med bringebær

Jeg tenker litt tilbake på min barndom...
Da ble det ofte servert en liten dessert etter middagen, på en helt vanlig hverdag...

Det kunne være alt fra Toro sin fruktsuppe, 
Dole sin fruktcoktail, Diplom-is eller hjemmelaget sjokoladepudding...

Da jeg kikket innom bloggen Bakekona,
står det så fint skrevet på headeren hennes "ja til dessert hver dag"

Jeg ble litt nyskjerrig, 
så jeg skrollet meg nedover siden og fant den ene desserten etter den andre.
Jeg plukket ut en del lette sunne varianter som jeg vil prøve ut.
 
 Yoghurtkrem med bringebær er først ut :)
 


INGREDIENSER
2 porsjoner

1 stk eggehvite
1 ss sukrin melis
1 beger Skyr - bringebringbær og fersken
Bringebær

FREMGANGSMÅTE

Start med å stivpiske eggehviten og sukrin melis
 til du kan snu bollen på hodet.

Vend så skyren fort, men forsiktig, inn i eggehviten.

Mos bringebær i en egen liten bolle 
Tilsett bringebærmosen i yoghurtkremen, 
og vend den litt inn.

Ikke blande den for mye inn, 
da du tydelig skal kunne smak begge deler hver for seg.


Dobble opp oppskriften
etter hvor mange porsjoner du ønsker !!


Dette ble en sunn, frisk og lugtig dessert.
Tommel opp :)
----------------------------------------------------------


HEIDI'S MATKROK
mvh Heidi
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar