onsdag 29. juni 2016

KREMET BLOMKÅLSUPPE m / bacon og revet cheddar ost


Laaang bloggtørke her fra... 
Men utrolig gøy å se at dere likevel titter innom for inspirasjon :)

Det er sommer og tilgang på blomkål er bra,
derfor ønsker jeg å dele min versjon av den populære blomkålsuppa :)



INGREDIENSER

Vann
Blomkål
Smør
Hvetemel
Fløte
Aromat
Nykvernet pepper
Bacon
Cheddar-ost revet


FREMGANGSMÅTE

1. Hell vann i en kasserolle og kok opp.

2. Vask og skjær bort bladene på blomkålhodet, og legg det opp ned i kasserollen.
(Jeg legger det opp/ned da det er i stilken jeg sjekker om det er nok kokt)

3. La det koke til det fremdeles har god tyggemotstand 
10-20 min avhengig av størrelse.

4. Ta blomkålhode over på et fat, og sett til side.

5. Smelt smør i en kasserolle og tilsett mel til du har en tykk blanding.
(som når du lager hvit saus)

6. Spe på med kraften fra det kokte blomkålhode til ønsket konsistens.
Rør hele tiden så det ikke klumper seg.

7. Hell så en fløteskvett i suppen, og la den småputre i noen minutter,
mens du smaker til med Aromat og nykvernet pepper.

8. Fres litt baconterninger på stekepannen, 
mens suppen godtgjør seg.

9. Server suppen med blomkålbuketter, bacon og revet cheddar ost !!


Håper det smaker !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar