tirsdag 11. august 2015

OVNSSTEKT LAKS MED WOK-GRØNNSAKER

Noen ganger (ganske ofte) er hode tomt for middags idèer...
Du står midt i butikken med 1000 forslag til middag, men ingenting frister.
Kjenner du deg igjen ??

Jeg skulle egentlig gjøre innkjøp til en suppe jeg hadde bestemt meg for å prøve,
men når butikken ikke har de ingrediensene en må ha,
da må en bare prøve seg på noe helt annet :)

Og noe helt annet ble det :)

Det er ingen forberedelse, raskt og lage og smaker meget godt :)))



INGREDIENSER
4 porsjoner

4  porsjons-stykker laks uten skinn
1 pk wok-grønnsaker
3 poteter
2 vårløk eller en liten purreløk
Smør
Salt
Pepper


FREMGANGSMÅTE

1. Hell wok-grønnsakene over i en smurt ildfast form.
(jeg brukte den med gulrøtter-løk-blomkål og sukkererter)

2. Vask og skrell potetene, og del de opp i små terninger.
Vask og skjær vårløk/purreløk i skiver,
og bland dette inn sammen med wok-grønnsakene.

3. Legg små smørklatter over grønnsakene.

4. Legg så over porsjons-stykker med laks, og dryss over litt salt og pepper.

5. Ta aluminiums folie over formen som et lokk,
og stek i for-varmet ovn på 175 grader i ca 50 minutter.



Jeg liker godt rømme som tilbehør til laks,
men prøv gjerne med chilisaus eller en blanding av begge :)

-------------------------------------------

HEIDI'S MATKROK
Mvh Heidi


2 kommentarer: