fredag 12. august 2016

Kjøttkake i form...

...har jeg valgt å kalle denne retten !!

Min mormor laget den for maaange år siden, og for ikke lenge siden
serverte min tante denne smakfulle super-enkle retten :)

Den kan lett lages dagen i forveien, (settes kjølig)
da er det bare å sette den i ovnen når du kommer trøtt hjem fra jobb.


INGREDIENSER
4-6 porsjoner

Kjøttkake-deig av 800 g kjøttdeig (bruk din favoritt oppskrift)
1-2 stk løk
3-4 store tomater
Revet ost
Smør

FREMGANGSMÅTE
Sett ovnen på 200 grader

1. Smør en passe ildfast form.

2. Lag din favoritt kjøttkake-oppskrift, men spe den litt mer.
Bre så kjøttkake-deigen utover den ildfaste formen.
(oppskrift på kjøttkaker)

3. Kutt løk og tomater i passe biter, og legg dette over kjøttdeigen.

4. Ha så over små smørklatter.

5. Strø til slutt over ønsket mengde revet ost.

6. Stekes midt i ovnen på 200 grader i ca 45 - 60 min.
Pass på at den ikke blir svidd på toppen.

Denne retten kan serveres med ris og druesalat
eller poteter og brun saus.


Jeg serverte med ris og druesalat.

Link til lett-druesalat

Link druesalat


God appetitt
HEIDI'S MATKROK


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar