mandag 8. august 2016

KNEKKEBRØD i mikro-ovnen

På Instagram kan man bli inspirert på alle plan
enten det er merkeklær, interiør trender, feriesteder, fotografering, nettsteder,  kjendiser, blogger eller matlaging og mye mye mer.

I dag ble jeg inspirert av min IG venn @momentsintimebergen
og knekkebrødene hun laget i mikro-ovnen.
Takk for inspirasjonen Kari :)

Jeg prøvde meg på to varianter, så her er oppskriften.



INGREDIENSER forslag nr 1

1 egg
2 dl frø  -  Solsikkekjerner
Sesamfrø
Linfrø
Valmue frø

Krydder - Salt og koriander

(jeg tok ca like deler av alle frø, men dette velger du selv)

---------------------------------------------------------------------------------


INGREDIENSER forslag nr 2

1 egg
2 dl frø - 1/2 dl store havregryn
1/2 dl linfrø
1/2 dl gresskarkjerner
1/2 dl chia frø

Krydder: maldon-salt og timian.

(jeg tok ca like deler av alle frø, men dette velger du selv)



FREMGANGSMÅTE 

Bland alt godt sammen.
Bre blandingen utover et bakepapir.
Legg det i mikro-ovnen på full effekt i 3 min.
Del i passe biter med et pizzahjul, mens det enda er varmt.

Avkjøl på rist.



Anbefaler deg å teste ut denne måten å lage knekkebrød på,
for enklere blir det ikke :)


God apetitt
HEIDI'S MATKROK



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar